søndag 8. mai 2011

Bunad til Tirill :)

I går, 7. mai, var det endelig konfirmasjon i familien. Fabian, som er min yngste fetter, ble konfirmert, og i den anledning hadde jeg lyst at Tirill skulle ha bunad. Var ute i god tid og strikket denne i fjor høst, og meningen var at Tirill skulle gå med den på julaften også, men siden hun er en veldig liten 2 åring, så passet den ikke, så da ble det heller ikke noe montering før fredag. Tror jeg jobber best under press, så da ble de siste detaljene sydd på og det aller verste, nemlig påsying av trykk-knapper. Tørr ikke tenke på hvor mange ganger jeg gjorde feil, men ble ferdig før natten kom :)
Jeg er i allefall kjempe fornøyd med resultatet og gleder meg til jeg må strikke en størrelse større, men det blir nok ikke med det første, tenker jeg :)
Denne er strikket på pinner nr. 2,5 og 3 i Lanett fra Sandnes. Oppskriften er å finne i heftet som heter Tema05 Bunader.
Nå holder jeg på med en stola til meg selv. Skal være forlover i bryllup 19. mai og da må jeg vel ha noe hjemmestrikket på. Det går tregt fremover, og egentlig burde jeg strikket sokker til sokkegalskapen, men mønsteret kom på fredag og jeg har ikke hatt strikketid hele helgen, så har ikke lagt opp en gang, så jeg er ute av den konkurransen for i år. Litt vedmodig, men satser på å komme sterkt tilbake neste vår :)

3 kommentarer:

  1. For en skjønn jente - og verdens herligste hårfarge! Ja, fin bunad også, selvsagt..

    SvarSlett
  2. Tenk å STRIKKE en bunad! Det står det respekt av!! Så fin hun er i den og fremdeles....hun ligner på deg;)

    SvarSlett
  3. Utrolig strikkeplagg, og så skjønn jente <3

    SvarSlett