søndag 6. mars 2011

Monsterlue og mini-Bella til Emilie :)

Da har vi vært i 2 års dag til Emilie i formiddag. Tirill var veldig stolt over at mamma hadde strikket kjempe fine votter og monsterlue til bursdagsjenten, men i bilen kom følgende: Mamma, glemt vottene til Emilie! Neida, vi hadde nok ikke det, men jeg ville bare ha kontroll på den gaven, så ikke Tirill pakket den opp, siden hun elsker disse vottene selv.
De harde fakta er: Merino Extra fine på pinne 4 på luen og pinne 3,5 på vottene, og håper de er passelig en god stund fremover,

6 kommentarer:

  1. Kjempe kul lue Ina=D hmm hva skulle du hatt for å strikke en sånn en til en 5 åring?;o) bare ikke lilla da=P

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det :)

    Luen kan jo strikkes i hvilken som helst farge omtrent, og pris, tja, 200 kr inkl. garn?

    SvarSlett
  3. Som alltid, fine plagg du strikker! Gøy lue! :)

    SvarSlett
  4. Kjekt å gi og ikke minst kjekt å få strikket tøy i presang!!Du,de der awardgreiene har ikke jeg heller så mye peiling på, men synes no den var hyggelig å få:)
    Hvilket sokkegarn anbefaler du? Et som ikke strikkes på pinne 2.5;)

    SvarSlett
  5. veldig fine votter! Har du en oppskrift du kan vise til, eller finner du på under veis?

    SvarSlett
  6. Sokkegarn til mer enn 2,5, tja, jeg vil kanskje anbefale Sterk fra Du Store Alpakka, Perfect fra Sandnes Garn eller 6-tråds Online? Jeg kan vel egentlig ikke si noe om det, siden jeg liker best tynt garn og tynne pinner ;)

    Bella-vottene finnes her http://www.strikkeoppskrift.com/bellas-mittens-bellas-votter Jeg har brukt voksen oppskrift, byttet til tynnere garn og tynnere pinner, og det funker helt suverent :D

    SvarSlett