lørdag 12. februar 2011

Det kongelige danske svøb!

Jeg er så heldig at jeg har fått lov til å strikke babytepper, og det er et av de fineste teppene jeg vet om: Prinseteppet som det også heter. Dette tror jeg er teppe nr. 7 og 8 av sorten, og snart skal jeg legge opp til ett til. Det tror jeg blir det siste på en stund, for nå har jeg lyst til å sette i sving på noe til Tirill igjen. Stakkars, hun har jo bare fått et strikkeplagg hittil i 2011.


Det øverste teppet er strikket i Askeladden Lammeull i beige på pinner nr. 5, mens det nederste er strikket på pinner 4,5 i samme garnet, men i naturfarge. Håper i allefall mottakerne er fornøyde, slik som jeg er med de to teppene Tirill har og som er i daglig bruk ennå :)

13 kommentarer:

  1. Nydelige tepper - og litt av en jobb. Atskillig penere enn det "vanlige" Nøstebarnteppet!

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Peneste babyteppet jeg vet om. Har fått masse kommentarer fra kjente og ukjente. Nå har Matheo det med seg overalt hvor han reiser. Fast tilbehør i sengen.

    SvarSlett
  3. Bøyer meg i støvet for dine strikkekunnskaper. Nydelig teppe! Trodde først at det var heklet jeg...
    Ha en fin morsdag:)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Etter en liten googlerunde etter AKKURAT dette teppet kom jeg over bloggen din!! Det er rett og slett helt fantastisk nydelig.... Jeg skal bli mamma for tredje gang i begynnelsen av mai, og skulle så gjerne ha fått noen til å strikke dette på bestilling? Er det aktuelt, så ta kontakt på martesl@stud.ntnu.no:)
    Hilsen Marte

    SvarSlett
  5. Hei!

    Hvor kan man finne oppskriften på dette teppet??? Har leitet og leitet men finner ikke....Var virkelig fint!!!

    m_greftegreff@hotmail.com

    SvarSlett
  6. ♥ Jeg er også på jakt etter oppskrift på dette nydelige teppe... blir veldig glad hvis jeg kan få tak i det ☺

    patrona@online.no

    SvarSlett
  7. Her sitter jeg en lørdagskveld og googler etter dette vakre teppet, å så dukket du opp :) Jeg må jo spørre mens jeg er her, tar du bestilling på et slikt teppe?
    Hvis ikke hadde jeg blitt utrolig glad om du ville dele oppskriften med meg :)

    Klem fra Natalie

    nataliesanders3@hotmail.com

    SvarSlett
  8. Full av beundring. Moro å se at strikkeinteressen herjer over landet, og at vi strikker mere kompliserte tinge enn julekuler og sitteunderlag (noe som er fantastisk avslappende å holde på med).
    Ville bli utrolig glad om du kan dele oppskriften med meg på dette nydelige teppe. Har en liten tuppe som gjerne vil møte oss på selveste 17.mai, så bestemoren vil få det travelt (kanskje umulig)med å få det ferdig, men garne ligger faktisk i en pose ved siden av meg. Lyse, lyse, lyse rosa. Har så lyst til å begynne!

    Birgit

    tdoesvi@online.no

    SvarSlett
  9. Hei. Vært på jakt etter oppskriften til dette nydelige Kongelig Dansk Babyteppe. Nydlig arbeid du har gjort.
    Glad dersom du vil dele oppskriften med meg, garnet er innkjøpt og ligger her og frister meg, så jeg er utrolig rastløs. :O)

    birgit

    tdoesvi@online.no

    SvarSlett
  10. For et nydelig prinseteppe du har laget :-) Deler du oppskriften?

    krilohne@hotmail.com

    SvarSlett
  11. Det aller aller fineste teppe jeg har sett!
    Jeg har bestilt mønster fra danmark og håper jeg får det i morgen :)
    Av alle du har strikket, hvilket ble du mest fornøyd med? Hvilke pinner og garntype vil du anbefale?


    Mvh Silje

    silje@mandrup.no

    SvarSlett
  12. Hei! Nydelig teppe! Strikker du på bestilling eller er det mulig å få oppskriften? Mvh Anita
    Anitahalvei@hotmail.com

    SvarSlett
  13. Woooow så lekkert :)
    Kan jeg høre hva du tar for et sånt teppe? Så Nydelig.
    har funnet oppskriften på nettet,men usikker på om jeg vil klare å lage det selv. Håper på et svar. Hilsen Connie

    SvarSlett